התקשרו להורים ברשת Logo

מומחים מובילים - הדרכת הורים

ענת אשד
יועצת להורים ולצוותים חינוכיים, מגשרת בגירושין.

מאמרים שיכולים לעניין אותך



חינוך והוראה

האם בניית תחושת שייכות טובה בגיל הגן היא מותרות או צורך קיומי? כיצד ניתן להעצים את תחושת השייכות של הילד? כיצד כל זה קשור לכמות הצוות החינוכי בגן ולאיכותו? בפרק השלישי והאחרון של סדרת מאמרים זו, אורית רוזנבוים, מרצה בכירה במכון אדלר, מתארת כיצד הצוות החינוכי בגן הילדים העירוני צריך להעצים את תחושת השייכות של הילד, על פי הגישה של אלפרד אדלר.
על מה חשוב להקפיד בבחירת גן ילדים? מה צפוי לקרות, כאשר הגן אינו מותאם לילד? וכיצד כל זה קשור לדרישת ההורים להוסיף סייעת בכל גן לגילאי 3-4? בסדרת מאמרים זו, אורית רוזנבוים, מרצה בכירה במכון אדלר, מתארת כיצד גן הילדים עשוי להשפיע על הדימוי העצמי של הילד, ועל תפיסתו את העולם סביבו, על פי הגישה של אלפרד אדלר.
קראו עוד...
 זמן פנוי הוא סוג של "חלון" למערכת היחסים ביננו לבין ילדנו. אך מצד שני, לעיתים אנו מנסים "לדלג" עליו, וייתכן וזהו אולי ניסיון בריחה מהתמודדות מאתגרת במיוחד. הילה ברוך- לילאן, מדריכת הורים מזמינה אתכם להתבונן פנימה ולאמץ מודל מציאותי של אחר הצהריים. קראו עוד...
מתלבטים האם הילד בשל לעלות לכיתה א'? במאמר, נדגים כיצד ניתן ללמוד על יכולותיו של הילד על ידי סיפור המקרה של מאיה. נציג ציור של מאיה, בת חמש ושבעה חודשים הוריה מתלבטים בשאלת מוכנותה לכיתה א'. נתייחס לחלקים שונים בציור, מהם נוכל ללמוד על ארבעת התחומים. מאמרה של מיכל וימר תרפיסטית בהבעה ויצירה (M.A)  מומחית לפענוח ציורי ילדים.
קראו עוד...
בית הספר מציב בפני הילדים אתגרים רבים: מטלות קוגניטיביות, משימות הדורשות התמודדות חברתית כמו יצירת קשרים, שיתוף פעולה בכיתה והשתלבות בהפסקה ומשימות רגשיות כמו דחיית סיפוקים והכלת תסכולים. אם כן, מתי נדע שהילדים שלנו בשלים לעלות לכיתה א'? המאמר דן בשאלת מוכנותו של ילד לכיתה א' על פי התיאוריה האדלריאנית.
קראו עוד...

קליטה בכיתה א

(3 דירוגים)

איך תכינו את ילדכן לקראת שנה הראשונה בגן או בבית הספר? וכיצד להפחית את החרדות הקשורות בהסתגלות למסגרות חינוכיות?  מאמר על צירי קליטה

קראו עוד...
עמוד 1 מתוך 2